Ülkemizden Kaçan Tren… Kangal Balığı(Garra rufa)

Sevgili Dostlar içerim yanıyor, yaram pek derin. Sivastan kalkmış Tren Dünya’ya , bir daha ülkemize dönmeyecek gibi umutsuzum. Bunda başta kendim olduğu kadar , kendi balığımıza sahip çıkmakta sessiz kalan hobicilerinde etkisi var. Ülkemizden kaçan tren yurtdışında  insanlara faydalı olmak üzere bir çok sektörü canlandırmış, yeni iş kolları oluşturarak istihdam oluşturmuştur.

DoktorBalık, Kangalfish, Kangal Balığı, Doctorfish, Garra Rufa, Tedavi Balıkları

Bugün forumda moderatörümüzün bu konuya dikkat çekmesi ile kafamda şimsekler yanmış , googlede Garra Rufa, kangal balığı diye taramalarım sonucu genelde yabancı sitelerde bilgiye ulaştığımdan dolayı ne kadar geride kaldığımızı anlamış durumdayım.

Bizlere geride kalmak yakışırmı! Tüm akvaryum ve balıkla uğraşan insanları ben müteşebbis olarak görürüm. Balık besleyen insan üretken ,atılgandır. Bu hobide ben sümsük insan görmedim.O yüzden bu başlık altında biraz tüyo verirken . Diğer bir başlıkta ülke akvaryum ve balıkçılık tarihine ismini yazdırmak isteyen hobiciler varmı , bunları göreceğiz. Şimdi ufak ufak Maceramızın  kahramanını tanıyalım

Ph değeri 7.0 – 7.4, KH-Değeri 3 – 16, sıcaklık 28°C – 34°C de yaşıyor.Sivas’ın Kangal ilçesinin Kavak köyündeki termallerde ve derelerinde yetişen sardalya ya benzeyen balık. Sırtı gümüşi karnı gri renktedir. Yaklaşık 3 ile 10 cm arası büyüklüğünde olup, bölgenin protein besi kıtlığı sebebi ile kolayca insanların derilerine yaklaşmaktadır.En önemli özelliği protein besi yetersizliği sebebi ile insanlara yaklaşması ve cilt ve ten üzerindeki ölü deri parçalarını ve çeşit genetik cilt hastalığı Atopik dermatit‘i kemirmeleridir. Bir çeşit tuz salyasından kemirme sırasında deri altına karışmakta ve bu Psoriasis cilt hastalığını iyileştirdiğine inanılmaktadır.Hasta deri bölgelerini özellikle kemirirler. Bunlara ayrıca doktor balığı denilir. Balıkların şifa özelliğini Kangal halkı tespit etmiş ve ilkel şartlarla kurulmuş çadırların yanındaki su birikintilerinde balıkları ürkütmeden ciltlerinin kemirmelerini beklemişler. Bugün modern ve tıbbi şartlar altındaki yüzme havuzlarında balıkların tedavşleri kıpırdanmadan ve özenle beklenmekte. Avrupalı biyolog Heckel 1843 senesinde bu balık türünü tespit etmiş ve litaratürlere latince Garra rufa olarak geçmiştir.

Önce bu konuya dikkat çeken forum başlıklarını koymakla başlayalım. http://www.akvaryumkulubu.org/vbulletin/showthread.php?t=87166

http://www.akvaryum.com/Forum/doktor,kangal_baligi_(gr)_akvaryumda!_k368735.asp

Şimdi bu balıkla birlikte,  ilgili sektörleri tanıyalım

Balık üretimi ile ilgili olanlar özellikle kırmızı renkli linki baştan sona kadar gezin

http://princefish.com/

http://aqualife-jaspert.de/pages/ju-bildergalerie.php

üretim akvaryumları hamburg filtredir dikkat edecek olursak

http://www.mygarrarufa.com/

http://www.doctorfish888.com/

ve daha niceleri var googlede arama  yababiliyoruz

Ve diğer sektörlerin bu konuyla ilişkisi

Tedavi tesisleri  ve bunlarla ilgili   olanlar

http://doctorfishmassage.com/

http://www.yourdoctorfishspa.com/

http://www.spa-fish.com/

Evet arkadaşlar bu sektör balık üretiminden satışına, spa tedavi merkezlerine , bu tedavi banyolarını/havuzlarını evlere uygulamaya, bunlarla ilgili danışmanlık , kurulum yapmaya, evlere bu havuzları(kucuk tank) kurmaya ve kiralamaya yada belli bir ücret karşılığı hizmet vermeye, hamamlarda ,otellerde vs turizm sektöründe , bütün bunlara yönelik mallar dahildir.

Hiç bunlarla büyük çaplı düşünmeyip kendi hobi akvaryumumuzda balıklarımızı ellerimizle beslemek  ne kadar güzel olacak değil mi  (elle yem atmak değil tabi ) yada bırak bebişini  evin içindeki senin küçük fiberglasstankında balıklarla oynaşsın

Baştan sona kadar bu yazıyı okuduysan senide bu girişimde görmek istiyoruz
The URI to TrackBack this entry is: http://aliselim66.wordpress.com/2010/04/18/ulkemizden-kacan-tren-kangal-baligigarra-rufa/trackback/

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemeleri.

81 YorumYorum yapın

  1. tesekkur ederim gara rufa besleyen bir kisi olarak
    ellerin dert gormesin bu baligi ulkemizde akvaryum severlerdede gormek istiyoruz…

    • Sevgili Dostlar yukarda yorum sahibi Amil bey yurtdışında yaşayan bir hobici abimiz. Kendisi yine yurtdışında akvaryumcuda Türk balığı diye satılan Kangal balıklarını görüp alan birisi.

    • arkadaşlar bu balıklardan bende de 15-20 tane var bu balıkların üremesi ile ilgili bilgisi olan bilgisi varsa sevinirim……

  2. Mumkunse bu baligin yurtdisindan ithalat izin islemleri ile ilgili bilgi alabilir miyim? Tsk

    • Bu balığın habitatından toplanması , avlanması yasaktır. Ama bu balığın üretimi ve ticaretini sınırlayan bir bilgi yoktur. İthalatı hakkındada bir yasak yoktur. Singapur gibi balık üretiminde önde olan ülkeler Türk balığı adı altında bu balıkları ihraç etmektedir.

  3. tşk ler güzel açıklamalar bende bu balığı arıyorum beslemek için nerden bulabilirim yada elinde olan satmak isteyen 1 çift bana yeter irtibata geçebilirmisiniz

  4. garra rufa besleyen arkadaşlar yardımcı olursanız bende bu balığı beslemek istiyorum şimdiye kadar hep malawi amerikan türleri ile ilğilendim artık ülkemizin değerlerine sahip çıkmak isteyen bir akvaryum sevdalısı olark yardımlarınızı bekliyorum elinde bu balıktan olan satmak isteyen bana ulaşşsın telefon numaram 0 546 764 03 93 şimdiden tşk ederim

  5. ben sinop su ürünleri de okuyorum bu konu uzun zaman önce dikkatimi çekmişti akvaryum balıkları ders hocamız bu konuyu bana araştırmamı söyledi ama çok fazla bir bilgi toplayamadım topaldıklarım yeterli değil bana yardımcı olur musunuz
    henr9@hotmail.com iletişim adresim.

  6. Balıkları buldum.Bir hobici kendisine üretim amacıyla Almanyadan bu balıklarıı ithal ettirdi ve ürettide.Elindeki fazla kısmı toptan olarak akvaryumculara satabileceği gibi gönlü öncelikle hobicilerinin bunları almasından yanaymış.
    Paketleme, kargo , git-gel yol ve uğraş ve masraflardan dolayı belli bir adetteki siparişlere cevap verebilecekmiş.
    Fiyat toptan alımlarda (50-100 adet gibi) 10 Tl. Ama en az 15 adet alımlarımızda aynı bu fiyattan almak için pazarlık yada ricada bulunabiliriz.Bu yüzden almak isteyenler burada toplanıp çoğunluk oluşturup , aynı gün balıkların kargoya(otobüse) verilmesini bekliyebiliriz. Bu girişim benim gibi garrarufaya heveslenen hobiciler içindir.
    Bu işten benim bir kazanç ve beklentim yoktur. Zira bana balıklar zaten gelecektir. Aliselim

    • slm dostum bende bu balıklardan almak istiyorum.almanyadan getirten ve satmak isteyen arkadaşın iletişim bilgilerini verebilir misin ?

    • Selamlar,

      Elinizde garra rufa vamıdır hala? Ben Ankara’da oturuyorum. Eğer hala varsa bende almak istiyorum. selcuk.taskin@gmail.com adresine mail atarsanız çok memnun olurum.

      Teşekkürler.

    • email adresinize iletişim bilgilerini gönderek yardımcı oluyorum.

    • merhaba
      ben sedef hastasıyım tesadüfen bu siteye ulaştım evde besleyip saçımdaki sedefim için kullabilirmiyim ama saçım için acaba balıkları nasıl beslemeli ve uygulamayı nasıl yapmalıyım.ense tarafımda yara.
      bilgi alıp bu balıklardan almayı düşünebilirm.başka neyle besleniyorlar.bakımları nasıl oluyor acaba tel yazarsanız dönerim size
      sevin ismim

    • balıkları almak ıstıyorum numara goremedım aramak ıcın lutfen dunyaistanbul@gmail.com yada 05076925502 .dunya mise

    • 4 lıraya var ıstersen

      • bende bu balıklardan almak istiyorum satan varsa lütfen iletişime geçsin derya.ulucc@hotmail.com

      • bende istiyorum 05512124910

    • slm arkadasım..bende bu balıklardan almak ıstıyorum….50 adet gıbı alabılırım…ıletısım ıcın benı bu numaradan arayabılırsınız..yardımlarınız ıcın sımdıden teseekkurler…05353268719..

    • ben norvecte yasamaktayım bu balıklardan 1000 tane almak nıyetındeyım ama norvece nasıl getırılır balıklar? gercekten bu balıkları ureten yazsın
      selahattin
      selahattin-yayilgan@hotmail.com

    • ben de toptan almak istiyorum ayrtintili bilgiyi gonderirseniz sevinirim hatice_sak@hotmail.com

    • nazimaslan@yandex.com cevap bekliyorum balıklar için..

      • Hobide garra rufaya dikkatleri çekmemiz sonucu ve diper spa merkezlerininde sayısının iyice artmasıyla, garrarufa ithal edilir ve kolay bulunur oldu.
        Velhasıl treni yapamadık ,trene binemedik de. Ama yurt dışından metro alıyoruz, değil mi.

  7. bende bu balıklardan var ama nasıl ürediğini bilmiyorum bilen varsa yardımcı olursa sevinirim.blue_51_00@hotmail.com

    • Orjinal Garra Rufaların üretilmesinde bir zorluk olmadığını duymuştum.Üremeyen balıklar Singapur yada uzak doğudan getirilen hybrit türlerin olduğu söylenmişti.

  8. ALİ BEY İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER BALIKLARIM ORJİNAL GARRARUFA 30 ADET KADAR VAR EŞLEŞMELERİ NASIL DİŞİ ERKEK ORANI VE HANGİ ŞARTLARDA YUMURTA DÖKERLER BESLENMELERİ İÇİN ÖZEL Bİ YEM VERMELİMİYİM

  9. selamlar. siteyi gezerken dikkatimi cekti ben sivas kangallıyım. sivas ta ikamet ediyorum. aynı zamanda akvaryum da çeşitli balıklar besliyorum. en kısa zamanda orjinal türlerden akvaryumuma koymak istiyorum. ( siteniz sayesinde) yasak ta olsa gidip getirecegim kaplıcada 3 cesit balık var sadece garra rufa ile sınırlı değil.babamın anlattıgı kadarı ile biri yaranın etrafını genişletir. biri temizler digeride merhem sürermiş ne kadar dogru tartıslır bu . Cyprinide (Sazangiller) familyasından Cyprinion Macrostamus (Beni Balığı) ve Garra rufa (YağlıBalık) elinde balık olan arkadaşlar veya bilgisi olan arkadaslar ararlarsa sevinirim . 0544 2081979

  10. bu balıklar dan temın etmek ıstıyorum satan varsa 05548969000 tesekkurler

  11. slm bende bu baliklardan almak istiyorum nasil iletisim kurabilirim sevdaya-tutsak@hotmail.com

  12. Türkiye’de yıllar önce konulan koruma yasaları nedeni ile doğal zenginliklerimizi kaybetmeyelim korkusu içerisinde tek bu zenginliklerden kendimizin kâr etmesini engelleyecek yasaklar koymuşuz. Sadece bu balık değil Köpek (Kangal köpeği “Güney afrikada üretimi ve yetiştirilmesi serbest tek köpek cinsi”, Tarsus Çatalburun Av Köpeği, Akbaş köpeği, Kars Çoban Köpeği, Türk Tazısı), Kedi(Van Kedisi, Ankara Kedisi), Atlar(Anadolu, Uzun Yayla, Çukurova, Midilli, Malakan, Canik), Horoz (Denizli, Gerze), Ankara Tavşanı, Tiftik keçisi(“güney afrikada keçi üretiminin %90′ı ankara tiftik keçisidir”)… Yurt dışında büyük pazarlara sahip ama Türkiye’de bir şehirden ötekine götürmek bile yasak… Bence bu balık üzerindeki yasaklar kalkmalı ve ege akdenizdeki otellerin hemen hepsinde bu balık için tesisler yapılmalıdır.

    • Alpaslan bey, evet haklısın, yani Van kedisi neden korunur? Dünya da çok ünlü. Türkiye hariç dünyadaki tüm ülkeler dünyada ülke adına ün yapmış bir değerin ticaretini yapıyor, biz yapamıyoruz. Şimdi, bir Van kedisini ülkesine götürmek isterse biri, bu suç anladığım kadarıyla. Ee, götürsün, o Van kedisi olarak kalacaktır, oyle anılacaktır. Dünya’da başka ülkelere yayılacak diye orijinini kaybeder diye düşünmüyorum.

  13. BaLIĞI ÜRETEN BİRİSİNDEN SATIN ALABİLECEĞİM BİRİ VARSA BENİMLE İRTİBATA GEÇEBİLİRMİ

    newyorkerteam@hotmail.com

  14. bu bağılığın üremesini sağlamak için ne yapmamız lazım bilen arkadaşlar varsa bilgi verebilir mi arkadaşlar vede bu balıkların orjinalinin üremesinde mi sıkıntı yok şimdiden teşekkürler
    kalosmea07@hotmail.com

  15. bizde almak istiyoruz ama iletişim kuramıyoruz 0507 352 41 46 lütfen iletişim kuralım

  16. Merhabalar,

    Özellikle parmaklarımda çok rahatsız edici derecede sedef var. 3 kere UVA ve UVB tedavisine girdimse de ellerimdeki lezyonlardan kurtulamadım. Geçen gün bu balıkları Kuşadası’nda bir aquapark’ta gördüm. Tüm vücüt için 30 TL sadece eller ve ayaklar için 20 TL istiyorlardı. Sadece ellerimde problem olduğu için bu balıklardan alıp denemek istiyorum. Beslemesi ve üretmesi zormudur? Temini için elinde bulunan arkadaşlardan yardım istiyorum. Şu an bile klavyede yazı yazarken parmaklarım acıyor. Eğer balığın temini için yardım edebilecek arkadaşlar varsa, lütfen mail atsınlar.
    Mail adresim: selcuk.taskin@gmail.com

    Şimdiden teşekkür ediyorum.

    • Mail adresinize iletişim bilgilerini gönderiyorum. Burçin beyin ondan temin edersiniz

      • merhabalar;
        Burçin Bey’in iletişim bilgilerini bana da gönderebilirseniz çok sevinirim. Kolay Gelsin
        accountant0634@gmail.com

  17. Merhaba ben de talep ediyorum detaylı bilgilerle ödemeler ne şekilde oluyor teslimat v.s. ilgilenirseniz sevinirim.

    urunreklamtr@gmail.com

  18. iyi günler bende bu balıklardan hobi amaçlı temin etmeyi çok isityorum, temin edebileceğim kişinin iletişim bilgilerini gönderebilirseniz çok sevinirim

    mail adresim sabriaydemir@yahoo.com

    iyi günler dilerim

  19. çok teşekkür ederim …

  20. arkadasalr bu baliklardan bende ariyorum elinde olan varsa bana gondersin .benimle kontak.adresim) bahtiyarkose@hotmail.com

  21. merhabalar bende bu balıklardan istiyorum satan kişiler varsa lütfen mail atabilirmi teşekkürler..tubourbe_@hotmail.com

  22. bu balıktan elınde olup satmak ısteyenlerle ırtıbata gecmek ıstıyorum 0532 594 76 80 emaıl: aytacalmaz@hotmaıl.com

  23. MERHABA BEN ALMANYADA YASIYORUM BU BALIKLARDAN DUYMUSTUM VE BILIYORUM BENIM ALAMN ARKADASIM SEDEF HASTALIGI VAR VE BENEN RICA ETTI BU BALIKLARI NERDEV BULABILIRIZ DIYE SIZDEN RICAM ARKADASIMA YARDIMCI OLAMK ISTIYORUM KENDISI BU BALIKLARA COK IHTIYACI VAR NERDEN BULABILIRIZ BANA YARDIMCI OLURSANIZ COK SEVINIRIM….tskler simdiden pakize2011@live.de

  24. slm arkadaslar bu baliklardan satin almak istiyorum bana bilgi verirmisiniz

  25. Ali bey,
    Bu blog icin tesekkurler ve ellerinize saglik,
    Ben de ilgileniyorum bu konuyla, ilgili tedarikci firma ve arkadaslar varsa haber bekliyorum,
    Bana Fransa icin lazim olacaktir.

  26. ben dehem saglıgım ıcınhemde hobi olarak beslemek istiyorum yardımcı olursanız cok sevınırım

  27. Merhaba arkadaşlar, bu Garra Rufa balıklarından 100 adet almak istiyoruz acil, bize bu konuda yardımcı olursanız seviniriz, Tel: 0542 665 53 66

    • Merhaba, talebinize iliskin olarak size yaziyorum,
      Ispanya’da daha çok ayak masaji için kullanilan Garra Rufa baliklarimizin yogun istek uzerine Ispanya’da Endulus bolgesindeki yetistirme cifliginden tum dunyaya dagitimina baslamis bulunuyoruz,
      Zoolojik Kodu Sertifikasi dahil tum sertifikalari (tasdik edilmis olarak) ile birlikte gonderiyoruz,

      Daha ayrintili bilgi icin mesajinizi bekleriz,

      Huseyin Topcu
      ZEUGMA INVERSIONES, S.L.
      Gta. Marqués de Vadillo, 4, 28019, Madrid
      Tel.: +349161673432

      • kardeş bana o balıklardan 100 adet lazım..bana malıyetı ne kadar olur lutfen bıldırırmısınız…baran.heval@hotmail.com tel..05353268719 baran

  28. Sayın aliselim66,

    Ben de bu balıkalrdan ciddi sayıda almak istiyorum. Üretici ya da ticareti yapan kişi ve/veya firmalarla bağlantıya geçmek istiyorum. yubila@yahoo.com adresinden iletişim kurabiliriz.

    Saygılarımla,

  29. Ali bey, ilk yazınızın sonunda andığınız sayfalarda tam anlamıyla yetiştirici bir firma görünmüyor. İspanya’da bu konuda yardımcı olabilecek birileri varmış, şu sayfadan bakabilirsiniz. Garra Rufa nereden satın alabilirim diyenler için: http://garrarufa-doctorfish.blogspot.com/2011/11/nereden-garra-rufa-satin-alabilirim.html

  30. Merhaba ben de talep ediyorum detaylı bilgilerle ödemeler ne şekilde oluyor teslimat v.s. ilgilenirseniz sevinirim.

    • Murat bey, lutfen kullanim amaci, kisisel mi yoksa ticari mi olacak, SPA vs., tahmini balik miktari, Kesin siparis yapmayi dusundugunuz tarihler, hemen, 1 ay, yaza, bu gibi konularda ayrintili bilgi bekliyorum, Taslimati ozel nakliye tanklarinda yapiyoruz, Nakliyeci ayni sekilde sizin hazir bulunduracaginiz tanka baliklari bosalttiktan sonra nakliye tankini geri getiriyor, selamlar

      • merhaba ben ticari olarak kullanmak uzere garrarufa balıklarından almak ıstıyorum fıyat konusunda bılgı verırmısınız maıl dunyaistanbul@gmail.com

  31. Bende almak istiyorum bu balıklardan.Antalyada ikamet ediyorum.Satan varsa lütfen arayın:05326783696

  32. Slm. Bu Baliklar benimde dikkatimi cekti,ve hemen akvaryum aldim ve su anda 19 tane Garra rufa baligim var,ilerki aylarda türkiyeye getirecem,ve turkiyede cogaltmayi düsünüyorum.Fiyatlari su an almanyada 4-7 euro civarinda, Fazla alinirsa fiyatta ucuzlatiyorlar.

    • Arkadaslar, Nisan ayında 300 adet, Haziran ayında da 300 adet almak istiyorum. Ankara teslimi fiyat verilmesini saglarsanız memnun olurum. Eylul, Kasım aylarında 300er adet daha alma imkanım olabilecek. Balıkalrın ticaretini yapmıyorum, üretip, satmak gibi bir derdim yok. Kurmaya başladığım kendi SPA’lar için satın alma yapacağım. Bir yerden bugune kadar fiyat bekledim, maalesef gelmedi. Bana yubila@yahoo.com adresinden ulaşabilirsiniz.

    • Selami bey, evet, haklisiniz, az miktarda, yani perakende gibi alimlarda fiyat yuksek olabiliyor, diger taraftan 500 kadar olan alimlarda fiyat 2 € civarina duser balik basina, tabii nakliyat mesafesini iyi hesaplamak lazim,

  33. Huseyin bey, Baliklari spa amacli Ispanyadan Turkiyeye ithal ederken istenilen belgelerle gumruk musavirleri ve gumrukte cikan sorunlardan dolayi bekletilmesi gibi problemlerde yapilan hic hesapta olmayan ödemeler ciktigini duydum.
    Ben bu baliklardan 2.000 tane almaya hazirim. Antalya ya kadar problemsiz birsekilde kapima getirilmesi sarti ile, ayni zamanda baliklarinveterinerden alinan saglik raporu, (Baliklarin saglik kondisyonunu ve hastalikli olup olmadigini gösterir.Sizin ulkenizde sertifikali bir veteriner tarafindan verilir ve verilen rapordan en gec 2 gun sonra baliklarin gönderilmesi gerekir) country of origin yani menşe şehadetnamesi (Baliklarin dogadan toplanmadigini ve hangi ulkeden geldigini gösterir bir rapor) Uluslar arasi balik ticareti yapiyorsaniz Ulkenizin yani Ispanyanin Canli hayvan ihracatci birligine uye oldugunuzu gösteren belgeler sizden 2.000 tane baligi almadan önce görmek isteyecegim ilk belgeler.Satis yapmak isterseniz bana gerek siz gerekte ithalat yapmak isteyipde bilgisi olmayan arkadaslar email adresimden ulasabilir. candede82@gmail.com

  34. Arkadaslar Almanya Teslim Fiyatlari Varmi Kimsede yada bana bir Telefon yada Adres Verebilirmisiniz ??

  35. Arkadaşlar,
    Elimde bir kısmını paylaşabileceğim bir miktar garra rufa mevcut. İthalatcısı yabancı olmadığından rica minnet faturasıyla temin ettim. Yani Country of origin belgeleri vs. mevcut. Ayrıca geçen sene yine aynı yolla temin edilen ilk parti balıklarla yaptığımız amatör üretim çalışmalarımızdan da başarılı sonuçlar aldık. Yeteri kadar talep olacağına inanırsak masrafına katlanıp üretim belgesi çıkarmayı ve ticari bir yatırım yapmayı düşünüyoruz.
    Belki böylece hem amatör akvaryumseverlerin ihtiyacı karşılanır hem de bir nebze ithalatla rekabet edilebilir.

    İlgilenen özellikle bursalı amatör akvaryumseverlere duyurulur.

    garrarufabursa@gmail.com

  36. slm bende su ürünleri mezunuyum konuyu yakından takip ediyorum bana yardımcı olacak arkadaşlar varmı üretimi damızlık temini için

  37. Merhaba arkadaşlar, bu Garra Rufa balıklarından 250 adet almak istiyoruz acil, bize bu konuda yardımcı olursanız seviniriz

  38. Merhaba arkadaşlar, bu Garra Rufa balıklarından 100 adet almak istiyoruz acil, bize bu konuda yardımcı olursanız seviniriz

    unay07@gmail.com

  39. Merhaba arkadaşlar, bu Garra Rufa balıklarından 100 adet almak istiyoruz acil, bize bu konuda yardımcı olursanız seviniriz
    unay07@gmail.com

    • bizden temin ede bılırsınız istediğiniz sayıda mevcut saygılar istanbul batrampaşa 05454594212 seyfi
      ,

    • merhaba arkadaşlar elimde mevcuttur alamak isteyen arkadaslar sefa-tnrvr@hotmail.com adersinden ulaşabilirler.

    • 05454594212
      istanbul seyfi temin ede bılırsınız

  40. hala kimse bu balık nasıl üretilebilir yazmamış.

    • bundan 5 ay kadar önce 150 adet garra rufa adı altın antalyada bir akvaryumcudan spa merkezinde kullanmak amacıyla balık almıştım.ne yazık ki bunlardan kalan son 10-12 kadar balığı 2 ay önce 150 litrelik akvaryumda beslemeye devam ettim.10 kasımda 8 adet 1 aralıkta 4 adet ve bugün sayısını tam bilemediğim tahminen 10 kadar daha yavru aldım.bunların gerçekmi ithal mi olduğunu bilmiyorum fakat spa merkezinde amacına ulaşılan balıklar olduğunu gördüm.ve şuan yavru almış olmak beni gerçekten mutlu etti ve bütün yoğunluğumu bunların üzerine verdim.yaklaşık 10 gündür sürekli bu balıkları araştırıyorum fakat hiçbir yerde bu balıkların….nasıl üredikleri konusunda bir bilgiye ulaşamadım.fakat sanırım kendi kendime geçmişten gelen akvaryum bilgilerimle bu işi çözdüm.yardım almak isteyen arkadaşlar osiakkus@hotmail.com adresine mail atsınlar.bildiklerimi seve seve paylaşırım.

  41. Bu balıklarla ticaret yapan bir adamın elinde çalışıyorum. yanlış sudan dolayı patronumun yeni getirdiği 30 civarı balık öldü. patron kendisi anlamadan ben yeni balıklar almak istiyorum. satın alabileceğim yada sipariş edebileceğim bir yer hakkında bilgi verecek olana çok teşekkür ederim. türkiye alanya

  42. Merhaba arkadaşlar elimde Garra rufa mevcuttur. şehir dısına yollanır isteyen arkadaslar sefa-tnrvr@hotmail.com adresinden ulasabilir.

  43. Doktor Balik Garra Rufa almak isteyen arkadaslar benimle irtibata geçebilirler. Türkiye’nin her yerine servis ağımız mevcuttur. Sipariş verildikten sonra aynı gün düzenli bir paketleme ile ve balıklar icin gerekli olan oksijenle birlikte kargoya verilir. Kargo ücreti alıcıya aittir. Daha detaylı bilgi icin 0533 2674844

    • Ben bu balıklardan almak istiyorum acaba bakımı zahmetlimi ayrıca kişisel alıcam ticari amacım yok kendim için.

  44. istanbul içi elden teslım istenılen boy ve adette 05454594212 adetlerde sınır yoktur

    • 0541 791 58 25 beni fiyat da bilgiledirmisiniz?

  45. garra fura balığı sertifikalı ve faturalı teslim edililir, balıklar istenilen adette oksijen baslmış olarak kargoya verilir , ultraviyole sistemli akvaryum satışlarımız istenilen renkte ve ebatta özel üretim, adrese teslim. bilgi için 0506 426 25 52

  46. herkese merhaba

  47. bundan 5 ay kadar önce 150 adet garra rufa adı altın antalyada bir akvaryumcudan spa merkezinde kullanmak amacıyla balık almıştım.ne yazık ki bunlardan kalan son 10-12 kadar balığı 2 ay önce 150 litrelik akvaryumda beslemeye devam ettim.10 kasımda 8 adet 1 aralıkta 4 adet ve bugün sayısını tam bilemediğim tahminen 10 kadar daha yavru aldım.bunların gerçekmi ithal mi olduğunu bilmiyorum fakat spa merkezinde amacına ulaşılan balıklar olduğunu gördüm.ve şuan yavru almış olmak beni gerçekten mutlu etti ve bütün yoğunluğumu bunların üzerine verdim.yaklaşık 10 gündür sürekli bu balıkları araştırıyorum fakat hiçbir yerde bu balıkların….nasıl üredikleri konusunda bir bilgiye ulaşamadım.fakat sanırım kendi kendime geçmişten gelen akvaryum bilgilerimle bu işi çözdüm.yardım almak isteyen arkadaşlar osiakkus@hotmail.com adresine mail atsınlar.bildiklerimi seve seve paylaşırım.

  48. Merhaba!
    Ali bey, ben kangal balıkları ile bir takım hastalıkların tedavisinin mümkün olduğunu öğrendim we bu konuda birşeyler yapmak istedim fakat herhangi bir merkez açabilmek için yasal kuralları bilmiyorum ve internet üzerinden bununla ilgili herhangi bir bilgiye maalesef ulaşamadım. Amacım bir iyileştirme merkezi açmak ve bir şekilde bu balıklardan yararlanmak isteyen hastalara hizmet sunmak…. Bu konuda bana yardımcı olabileceğinizi düşündüm.
    Saygılarımla….
    SEDA GÖZÜPEK

  49. Bence biraz yanlış bilgiler mevcut
    1. Garra rufa ülkemiz için endmik bir tür değil yani sadece Sivas /kangal’a özgü bir tür değil Lübnan İsrail, Irak, Suriye, İran gibi ülkelerd doğal olarak bulunan bir türdür.
    http://www.fishbase.org/comnames/CommonNamesList.php?ID=26483&GenusName=Garra&SpeciesName=rufa&StockCode=20772

    2. Ülkemizde yetiştiriliciliği akvaryumcu tarzında yetiştiriciliği yapılmaktadır.
    3. TUBİTAK veTAGEM’ e verilmiş olan projeler var. TUBİTAK projesi onaylanmış ve Mart ayı içerisinde projeye başlanacaktır.


Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

