Demir Profil Sehpalı HMF’li Tanganyika Akvaryumum

Bloğuma ilk yazımi akvaryumumun yapılışı  ve  kuruluşunu anlatarak başlayım. Faydalı olacağına inanıyorum. Keyifli Seyirler
DEMİR PROFİL SEHPALI HMF’Lİ TANGANYİKA AKVARYUMUNU
UZUN ZAMANDIR AKV FORUMLARINI İNCELEDİKTEN SONRA HAMBURG MATTEN FİLTRELİ AKV. YAPMAYA KARAR VERDİM.
YAPIMI ÇOK KOLAY FAKAT BAŞTA ŞÖYLEMİ YAPIYIM BÖYLEMİ YAPIYIM DİYE DÜŞÜNÜYOR İNSAN.

Ben mobilyalı akvaryumun üst tarafta akv. alt tarafta da mobilya olacağı için ; alt tarafı ölü alan olarak görmekteyim.Çünkü evde yer sıkıntısı vardı.Bu sebeple hem alta hemde üste akv. Koymak ve alttaki akvaryumu ileride dünyaya gelecek yavrular için bölmeyi planlıyordum.

Onun için demir profilden zarif duran iki kat akv koyabileceğim tezgahı yaptırmaya başladım

Malzemeleri Konya da nerde bulabileceğinizi de yazının devamında.

DEMİR PROFİL

Demir kaynakçısı bir tanıdıkla perforje demir satan dükkandan demirleri aldık. Bunlar bahçe kapıları ve eski demir kapılarda kullanılan türden demirlerdi. 3×3 cm kalınlığındaki demir işimizi görürdü.

Kaynakcı usulune uygun şekilde demirlere kaynak yaptı..Yaklasık 2 saat de . (ona göre işçinin hakkını verin.gözler zor dayanıyor kaynağa)

İş boya kısmına geldi. STATİK BOYA ile fırında gümüş gri renge boyandı.

Hırdavatçıdan almış olduğumuz 4 adet tekerlekte kaynakla tezgaha monte edildi.

(burada dikkat tekerlekleri takıp ,boya için fırına vermeyin tekerlekler eriyor. boyadan sonra tekerlekleri takın.Tecrübe )

Birde örneğin 100 cm boyunda bir akv. Yaptıracaksınız tezgah uzunluğunu fazla bırakmanız gerekir 115 cm gibi.çünkü demir kalınlığı ve işcilik kusurları da dahil olunca sonradan koyacagınız akv. Tezgahınıza girmeyebilir.

SIRA GELDİ AKVARYUMA

BİYOLOJİK SÜNGER

50×50 Cm ebatındaki süngeri internetten sipariş ettim. İki gün içerisinde elimde oldu.Süngeri bir gün tuzlu su içerisinde , bir günde suda beklettim

.Bu süngeri akv içine sabitlemeye sıra geldi

CAM yada PLEKSİGLASS

Forumlarda reklam tabelacılarının kullandığı şeffaf (cam gibi) pleksiden kullanmışlar.Bu malzeme pahalı ve siz küçük bi miktar kestireceğiniz için istedğiniz ölçülerde alamayabilirsiniz.Bu yüzden biz camı kullandık. 8mm kalınlıgında 2×54 cm cam çubukları akv.Camına silikonla yapıştırın ve camı iyice zımparalayın.

KAFA MOTORU

Her akvaryumcuda bulabilceğimiz kafa motoru yada iç filtre kafası uyar

HORTUM

İçme sularında kullanılan her türlü hortum kafa motorunun ağzına uyacak şekilde olmalı

PRATİK OLARAK HİÇ HAMBURG FİLTRE HESAPLAMALARINA GİRMEDEN

Benim ölçülerde bir akvaryuma saatte 600 L pompolayan(AKv suyunu saatte 3 kez çevirebilen) bir kafa motoru ve 50×50 cm sunger yetiyor. Benim ilk zamanlarda yaptığım gibi fazla tekniğe girmenize gerek yok. Akvaryumun kum ve taslar hariç tam 200 litredir.

AKVARYUMUN EBATI 103,5 x 55x 43,5 ( küsüratlı olması demirciden kaynaklandı, anlarsınız ince işcilik  100*55*45 yuvarlarsak

20 KG MİDYE KIRIĞI KUM + 5 kg mercan kırğı ve KONYA CİHANBEYLİ ilçesine ait hatıra taşlar(.4 sene bir kamu kuruluşunda çalışmıştım.tayinimin çıkması merkeze ve akv kurulumu aynı zamana denk gelir.)

Midye kırığını bir kovanın içerisinde karıştıra karıştıra an az 10-15 sefer suyunu değiştirerek yıkadım.TAŞları ve kumu bir gün tuzlu birgünde normal suda beklettim.

KISACA Akvaryuma konulacak her şeyi tuzlusuda beklettim Ardından tabi durulamak gerekli.

AKVARYUMA YERLEŞTİRME

2×54 cm cam cubuklar silikonla akv. İçine yapiştırılmıştı.Süngerimizi bu çubuklar arasında kalacak şekilde esnetin ve koyun.

Sonra kumu yerleştirdim.ve sonra taşlarıda

AYDINLATMA

AKV KAPAĞI nı reklam tabelacılarının kullandığı polikarbon dan aldım.Benim aldığım kullanılmış oldugu için bir iki yerinde iz var.pahalı değil metresi yenisinin 7 ytl olması lazım

Polikarbondan kutuyu yaptıktan sonra yeşil straforla içine destek olsun diye yerleştirdim.

Balast ve floresanı içine resimde ki gibi yerleştirdim.Yine tabelacaların kullandığı renkli folyo(kaplama kağıdı) ile kutumuzu kapladım.gayet de hafif oldu

AKVARYUM DİZAYNI değiştirdim.kaya dizaynını ozelıkkle resımlerı ekleycegim daha sonra

The URI to TrackBack this entry is: https://aliselim66.wordpress.com/2009/10/06/demir-profil-sehpali-hmfli-tanganyika-akvaryumu/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 YorumYorum bırakın

  1. AKVARYUMUNU ÇOK BEĞENDİM.ÇOK EMEK ÇEKMİŞSİN.SİTENİ İNCELEYEĞİM.BEN DAHA ÖNCCE JAPON BESLİYORDUM.ARKADAŞLAR BANA CİKLET YAVRUSU HEDİYE ETTİKTEN SONRA CİKLET BAKMAYA BAŞLADIM.TAM ALIŞAMADIM.
    SENİN BU GÜZEL AKVARYUMUNDA TÜL KUYRUK BİRKAÇ JAPON ÇOK NEFİS OLABİLİR YADA VELİFERA OLABİLİR.SELAMLAR

    • Merhaba Tamer abi bir Tropheuscu olarak akvaryumumda tropheus bakıyorum. Bu akvaryum Hmf li ilk akvaryumlarından biri , şimdi bu akvaryumu su dinlendirme tankı olarak içerisinde karides besleyeceğim. Selametle .

  2. Akvaryumunuz çok güzel, hamburg filtreyi 40 lt yavru akvaryumumda deneysel olarak kurdum şimdi 250 lt akvaryumumum 2 dış filtresi bozulunca yerine yenisini almaktansa HMF geçmek istiyorum, sorum şu süngeri tutacak cam engelleri köşeden kaç cm yaptınız ve mavi süngeri hangi ölçüde kullandınız.


Bir Cevap Yazın

