Tropheus Tecrübelerim I

Bloğuma yazılarımla devam ediyorum..

Evlenip , evimi döşedikten sonra Akvaryumumu nereye kuracağıma karar verdim. 2+1 olan evimin oturma odasına Profil sehpamın Üst kısmına akvaryumumu koydum. Kumunu suyunu vs. hazırladıktan sonra yeni evimdeki yeni Tropheuslarımı nerden, kimden alacağımı araştırmaya koyuldum. Akvaryum piyasasının derinlerine daldık. Altı üstü alacağım 10 adet Tropheus için.
Her ne kadar böyle desemde , iyi bir Tropheus kolonisi elde etmek gerçekten güç. Hem çok güzel balıklara sahip olmanız hemde buna uygun bir bütçe ayırmanız gerekiyor. Balıkları alacağınız akvaryumcuya yada akvariste güveninizin tam olması lazım. Yoksa sonuç hayal kırıklığı olur. Her şekilde sattığı balığın arkasında durması lazım. Hastalıklıklı olur, parazitli olur . Bunları bırakın elma diye alırsınız , armut çıkar. Dişi erkek oranı garantilidir der , tamamı erkeğe yakın olur. Tamamen balık işi şans ve nasipdir. Geri kalan sizin araştımalarınız , gözlemleriniz , bilgi ve tecrübelerinizdir.
Tecrübeyi anlatmama gerek yok..🙂 Ne kadar çok darbe, ne kadar çok zarar o kadar tecrübe demek bu AQUATİC ortamda

Fazla sizleri sıkmadan konuya dönüyorum. Araştırmalarım sonucu tropheuslarımı nerden alacağıma karar verdim. Bir çok yere telefon açtım .
Anladım ki ne kadar dürüst insan , o kadar güzel balık , o kadar helal kazanç ve samimi ilişki olabilirdi.
Bunlar arasında ilk olarak Murat bey le görüştüm. Elinde sadece mpulungu olduğunu ” Afrikada savaş yüzünden başka balığın zor geleceğini söyledi” yani elinde bu kaldığı için bunu satmak için söyledi. Yalan olduğu belli olan şeye içimden güldüm. Afrikadan gelse zaten çok pahalı olurdu.Bütün balıkların ÇEK Cumhuriyetinden geldiğini sonradan zaten söylediler.

Ardından  Cafer beyi incelemeye başladım. Kendisinden RedRainbow için fiyat aldım. Ama akvaryum.com forumlarında yazılan bazı şeyler etkili oldu ki ondanda balık almadım.

Bu arada forumdaki Tropheus besleyenlere soruyor , onlardan bilgi alıyordum. İstanbul ve Ankarada ki balıkçılar kimdir nedir. Ellerinde çok güzel Tropheusları olup besleyen forum arkadaşları nerelerden balıklarını almışlardı. Bunlar memnunmuydu?

Bu arada yavaş yavaş yurtdışından balık getiren ithalatçıları da öğreniyordum. Bir yandan pahalı olan balıkları uygun fiyata sahip olmayı planlıyordum…Ucuz etin yahnisi…:) Ama öyle demeyelim bu Tropheus kimi zaman bir asgari ücretlinin maaşı, kimi zamanda milyarı geçiyordu…..

Bakalım Balıkları nerden alacaktık , uygun fiyata muhteşem balıklar olmalıydı. Sabırla Tropheusları arıyorduk

Derken balıkları nerden alacağıma karar verdim…. yazımın devamı olacak

The URI to TrackBack this entry is: https://aliselim66.wordpress.com/2009/10/08/tropheus-kimden-alinir/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentYorum bırakın

  1. yazınızın devamını beklıyoruz üstad


Bir Cevap Yazın

