Tropheusa Başlamam Nasıl oldu?

duboisiTropheusa Başlamam , internetten görüpte çok hoşuma giden T.duboisle olacaktı.  Şimdi beyaz noktacıkları olan yavrucakların büyüdüğünde aldığı şeklin beyaz kuşak  biçiminde olacağı beni çok mutlu edecekti.

Nihayetinde Enis abiden ilk etapta 6 adet dubois aldım. Üç günün içerisinde bir bir kayıp verdim. Hespside öldü.  Nedenini anlamadım. Kimsede neden olduğunu anlayamadı.

Hevesim kursağımda kaldı. Nede gidip akvaryumcudan hak iddaa ettim. Heralde ben beceremedim diye ama duboıslerde sık görülen bir durummuş. Forumlarda akvaryumcudan alınan yavru (1,5-2,5 cm) duboislerin akvaryuma konulduktan sonra birer birer kısa süre içerisinde öldüğünden çok şikayetçi olanlar var.  Tabiki akvaryuma balık nasıl eklenir ,akvaryum suyuna nasıl alıştırılır, nasıl adapte edilir bunları bildiğimiz halde…

Dubois kayıplarımdan sonra 112ci Fatih arkadaşımdan aldığım T.Bembalar devam edecekti. Fatih den 7 adet bemba aldım.  Balıkların küçükken sarı renkleri muhteşemdi.  Büyüdükçe  sarı renk turuncu renge dönüşüyordu. Buda uzun sürmedi akvaryumu  oturma odasına ,önünden çok fazla geçilen kapı önüne ve sehbamın alt katına konumlandırmış olduğumdan mıdır? Yoksa yemlerden midir bilinmez Bload tan teker teker balıklarımı kaybettim.

bemba
O  zamanlar Balıklarıma verdiğim yemler  ;Spirulina , karides  ve sebzelerden yapmış olduğum yem , sera flora ve granugreen idi.

orange bemba

Bembalardan en son bir balık kaldı ve onuda başkasına hediye ettim.Akvaryumum düğün öncesinde boş kaldı. Artık evlendikten sonra akvaryumu Babam gilden  ayırıp, yeni evime kuracaktım. Tabi ki yeni Tropheuslarla , yeni maceralarla

The URI to TrackBack this entry is: https://aliselim66.wordpress.com/2009/10/08/tropheusa-baslamam/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Bir Cevap Yazın

