İnternet satışında fatura kesmelimiyim ?

online_store.jpgSevgili dostlar  bu yazımın konusu  internetten satış işine heveslenen girişimci arkadaşlarımı uyarmak olacak. Şöyleki ; Vergiye tabi bir işletmeniz yok , ama gittigidiyor.com yada sahibinden.com daki herkes gibi satış yapmak istiyorsunuz. Bu yöntemle ticari bir ünvana sahip olmayan milyonlar satış yapıyor. Fakat bu doğrumu ? Tamam doğru diyelim ama bu satışlardan devlete vergi vermeniz gerekmiyormu? Fatura kesmeniz gereklimidir?

Çoğumuz satış yapılan bu sitelerden devlete vergi verdiğimizi zannediyoruz ama iş öyle değil. Bende sizler gibi böyle sitelerden satış yapma heveslisiydim. Biraz ciddi bir araştırma yapınca aşağıdaki sonuçlar orataya çıkıyor.

ŞİMDİ aliselim66.wordpress.com farkıyla durumu izah edeyim

Gittigidiyor sitesinde yer alan bilgiler ;

Bireyler (şahıslar) için
İş ortaklığı programına kayıt olurken, Bireysel site alternatifini seçen kullanıcılarımıza ödemeler yapılırken toplam kazanç üzerinden %10 oranında gelir vergisi stopajı kesintisi yapılacaktır.
GittiGidiyor, fatura düzenleyemeyen bireylere yaptığı ödemeler için yürürlükteki vergi kanunlarına göre %10 stopaj ödemektedir. Bu nedenle yapılan %10 stopaj kesintisi, her ayın sonunda beyan edilmekte ve vergi dairesine yatırılmaktadır.

100 TL kazanç elde eden bir Bireysel siteye;
100 TL – %10 Stopaj kesintisi (10 TL) = 90 TL tutarında para transfer edilir.

kaynak: http://aff.gittigidiyor.com/aff/process.jsf

Burayı okuyunca sanki sizin satışlarınızdan ,sizin yerinize devlete vergi verildiği ve beyanda bulunulduğunu zannediyorsunuz .(fatura kesmiyoruz ya! bunun için olsa gerek diyorsunuz , ama bu sizin fatura kesmediğiniz için devlete Gittigidiyorun  vermesi gereken ödemedir)

———————————————————————————

2.Satış Komisyonu
Satış komisyonu, satışı başarıyla gerçekleşen işlemler sonunda, satıcıdan alınır.GittiGidiyor, satış komisyonu, banka kredi kartı hizmet bedeli ve KDV dahil olmak üzere gerçekleşen satışlar için %10* komisyon almaktadır.

* %10 komisyon oranının dökümü: %3 ila %4 KDV ve Banka kart hizmet bedeli(her bankanın farklı hizmet bedeli olabilir) + %6 – %7 GG geliri

Kaynak: http://www.gittigidiyor.com/main/yardim/yardim_mainv2.php?cat=fq

Bu kırmızı yazıyı okuduktan sadece bu ürünün satışından dolayı devlete kendisi için  vergi verdiğini anlaşılıyor,  sizin gibi fatura kesemeyen ticari bir işletmesi olmayanların neden fatura kesmesi gerekliliğini anlıyorsunuz.

—————————————————————————————-

Bu iki kısımdaki bilgiler ayrı ayrı konularda verildiğinden GG ye üye olup faturasız  satış yapanlar durumun farkında değiller.

Sonuç: Gittigidiyor ve Sahibinden.com gibi siteler internetten satış amacı ile satıcı ile alıcıyı buluşturan ilan siteleridir, bu işden komisyon alırlar. Bu yerler satıcıların faturasız mal satmalarını yasallaştırmaz yada fatura kesme olanağı olmayanlar için bir çıkış yolu değildir.  Mevcut ticaret kanunlarına göre.  mayıs/2010

The URI to TrackBack this entry is: https://aliselim66.wordpress.com/2010/05/16/internet-satisinda-fatura-kesmelimiyim/trackback/

RSS feed for comments on this post.

12 YorumYorum bırakın

  1. Merhaba,
    Sormak istediğim bir şey var bu fatura kesme ile ilgili. Şimdi ben dropship-business den web site ve ebay wizard alarak satışa başladım. Yani ürünler yurtdışı toptancıdan yurtdışı müşteriye gidiyor. Türkiye’ye ürün gelmiyor ve ürün çıkmıyor. Müşteriye faturayı toptancı kesiyor ve teslimini de o yapıyor. Bu durumda gene de fatura kesmem ya da şirket kurmam vs. gerekiyor mu?
    Bu konuda bir türlü yanıt bulamıyorum, cevaplarsanız çok sevineceğim. Teşekkürler.

    • Şöyle tersden düşünelim. Ürün parası Türkiyedeki bir banka hesabına gelip ve sürekli bir para girişi olacaksa size bu paraların nerden girip çıktığını sorabilirler. Belli bir miktarın üzerindeki para transferleri denetime tabidir çünkü.

      Bu bakımdan bir sorun olmaz ise vegiye tabi olmanıza gerek yok gibidir mantıken.

      Ama verginin genel ilkesi gereğince Ülkemizde ticarete konu olan her türlü kazanç vergiye tabidir diye genel bir ilkede vardır. Muhasebeci ve maliyeci olmadığımdan böyle bir bakış açısıyla konuya bakmaktayım.

  2. merhablar ben kendim site kurup satş yapmak istiyorum. vergiye kayıt olman için ne yapmam lazım ve cok vergi ödermiyim acaba

    • Bulunduğunuz yerdeki Vergi Dairesine gidip , başvuruda bulununuz. Bunu yapmadan önce Muhasebecilere uğrayıp teknik destek almanız yerinde olacaktır.

  3. iyi günler benim dükkanım yok başka işletmeden ürün alıp sitede satıyorum gerekirse vergisi vermek istiyorum bu tarz satışlar veya geçici ssatışlar için bir fatura belge veya benzeri bir işlem var mı dükkanı olmayan bir kişinini burqalardan satış yapma hakkı yok mu

    • Vergi dairesi yada muhasebecilerden bilgi almanız gerekiyor. Dediğinize benzer bir uygulama olduğunu sanıyorum

  4. merhabalar yazınızı baştan sona kadar okudum. ben gittigidiyorda satış yapıyorum 1 aydır. ürünlerimi yurtdışından direkt türkiyedeki müşterilere ulaştırıyorum. bir nevi sadece arada komisyon almaktayım. bu durumda vergi ödeyecekmiyim ? ödersemde ne kadar öderim. aylık ortalama 2000-3000 TL lik ürün satmaktayım. bunun vergisi % kaç oranında olur ? yardımcı olursanız çok sevinirim.
    iyi günler

  5. merhabalar bende yakında internet üzerinden satışa başlıyacağım ve benim sitede satacağım ürünleri satan bir dükkanım var fiş fatura çıkışlarını burdan yapsam sorun olurmu sitemi maliye ye bildirmem gerekir mi? ???

  6. İyi geceler Ali Bey…
    Ben ücretli bir tahmin sitesi kurmak istiyorum, sitemi hemen ücretli üyelik sistemine geçireceğim ama fatura yada makbuz konularını hiç bilmiyorum, devletime vergi hırsızlığı yapmak istemiyorum. Varsayalım sitemi yayına başlattım ve ücretli üyeliğe çevirdim, ödeme yapan üye benden fatura istedi ben ne yapacağım. Yardımcı olursanız memnun olurum.

    • Devlete vergi hırsızlığı yapmaya vicdanını kulan arkadaşım , aynı vicdanını Allah’a karşı gelmemekte de kullanmalısın.Çünkü sen kötü biri değilsin. Bir daha dur ve düşün. Kendin günaha girdiğin gibi bir çok kişiyide kumara teşvik edeceksin yaptığın sitenle.

      Ey iman edenler! İçki, kumar, tapınmak için dikilen taşlar, fal ve şans okları şüphesiz şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan uzak durun ki, kurtuluşa eresiniz. Şeytan içkide ve kumarda ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak, sizi Allah’ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçmez misiniz? Allah’a itaat edin, Resule de itaat edin ve kötülüklerden sakının. Eğer itaatten yüz çevirirseniz bilin ki elçimizin vazifesi apaçık duyurmak ve bildirmektir. MAİDE: 90-91-92

      Unutma insanlarımıza ülkemizde içkiyi alkolsüz birayla, kumarıda spor toto-loto adlarıyla sevdirdiler.

      http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=1255

  7. teşekkürler..
    aliselim66 said:
    Allah Razı Olsun..

  8. Benim sormak istediğim. Ben malı tedarik ettigim yerden göndertsem faturalı olarak. ve faturaya aynen müşterinin ödeyecegi miktar kesilse yani benim karım da fatura içinde olsa ben bu faturaları fotokopi ile muhafaza etsem. müşterimden gelen paranın karşılıgı faturalandırsam bir sıkıntı var mı burda? teşekkür ederim


Bir Cevap Yazın

