Bitki Tanrıçası ”Winra ”

5li full winraGeçenlerde mosslar için sıvı gübre almaya gittiğimde , bizim buraların 32 yıllık akvaryumcu esnafı Mithat ağabeyin dükkanına, winra 114me adlı ürünü satın almak ile macera başladı. Eve geldim kutunun üzerinde Türkçe  yazılarda var diyorken,iyi yerli üretimmiş bu da çok güzel derken Made in Konya 🙂 ibaresini gördüm.Sonrasında alınan bir randevu ile kendimi Winra ‘nın tesisinde buldum.

Made in Türkiye ile gurur duyarken, Konyada bu işin yapılmış olması bir kez daha göğsümüzü kabarttı.

Beni satış müdürü Eray bey karşıladı ve geçtik ofise.Sen kimsin ,ben kimim , bitki gübresi nedir derken.3 saat süren çay eşliğinde yoğun bilgi akışıyla Bitkinin B’ sinden anlamayan ben oldum bitkici.Hadi bakalım hayırlısı.

Olsa olsa dedim Bitki Tanrıçası dır winra. Yok öyle değil değil dedi Winranın kurucusu Deniz bey. Nedir dedim.’ Önceki zirai işletmemizden vinagro’dan geliyor winra’ dedi. O güzel isim, akılda kalıcı.Fonetiği iyi. Birazda yabancı olmasaymış hani dedik.

5li winra

Bu arada Deniz bey yıllar önce kendi bitkili akvaryumu için gübre hazırlamakla bu işletmenin temellerini  atmış. Yıllar süren formüller ve denemeler,tatbikatlar vs sürerken hazırlanacak gübre için toptan satılan hammaddelerden (1kg gibi) bolca gübre yapılabilir olmuş. Bunlarıda hobicilere satmış. Bitki besleme üzerine uzmanlaşmış. Kendisi gibi diğer ortağıda ziraat mühendisi.Biz içerde bitki ve gübre bilgi sağanağından çıktığımızda o işinin başında gübre formülasyonunu oluşturmakla meşguldu.

Bütün winra katkıları/gübreleri tanıtıldı. Başta demiştim.Bana öyle bir anlatın ki bitkili akvaryumu ve bitki ihtiyaçlarını hiç bilmiyormuşcasına. Zaten hiç bilmediğimden dolayı anlatımları ile anlamam zor olmadı. Çünkü yanlış bilgiyi düzeltmek, yeni  bir şeyi öğretmekten  daha zordu.

Işık , su ,toprak, co2 derken bitkili akvaryumu kurup, yaşatacak kadar bilgi bende mevcut olmuştu. Bu kadar zor değilmiş, bitkili neden şimdiye kadar bitkiliden korktuğumu anlam veremişdim.

Hobici dostu olan winra geçen sene Pet toptancıları fuarına katılıp , akvaryumlar kurmuş. Hobiciden ve toptancılardan aldıkları tepkiler hep iyi yöndeymiş. Bizde winrayı çok iyi yerlerde görmek isteriz ülkemiz adına.

Bir sonraki yazım winra ürünlerin ne işe yaradığını sizlere tanıtmak olacak. Tabi etkisini görmek için kullanmak gerekir.

Teşekkürler winra ” Türkiyenin sucul bitki destekçisi” bir slogana ihtiyacınız olacaktır.  Ne dersiniz sloganızı ararken bir moss yarışması yapalım ve sloganınızı bulalım. Varmısınız yarışmaya sponsor olmaya.

Published in: on 17/01/2014 at 11:23  Yorum Yapın  

The URI to TrackBack this entry is: https://aliselim66.wordpress.com/2014/01/17/bitki-tanricasi-winra/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Yorum bırakın