Moss üretimi deneyleri 1

deneyMosslara olan ilgim arttı ve mossları üretme için denemelere başladım. Moss üretimi gerçekten basit mi deneye deneye göreceğiz. İnternette pek üretime dair akademik makale yada bir tarife rastlamadım , şu ana kadar. İşin zevkli kısmı burası ,araştırmak -geliştirmek.  Her şey kolay olsaydı. Kolayın da tadı olmazdı değil mi. Resimde görüldüğü üzere önce winra gübreleri ile sonrasında su üstü, su üstü toprak şeklinde denemelere başladım. 3 cm ve 1,5 cm lik iki java mossu her bir bardağa koydum. Sonrasında gübreleri ekledim. Led ışığın altına 12 saat ışık yanacak şekilde yerleştirdim. İdeal su koşulları, optimum ışık sarfiyatı konularını ve neticesinde verimliliği bulmak olacak hedeflerim.

14 OCAK- GÜBRE DENEYİ -Bardakmoss gubre test

Soldan sağa

Bardaklarda 1,5cm ve 3 cm lik java moss var.200 cc su dolu bardak.

O. Bardak Sadece su

1.winmix 1 damla

2.win114me 1 damla

3..winfe 1 damla

4. Bardak winlife 3-4 perlit

 2 hafta-4 hafta gibi periyodlar ile.Uzamalarına ,yan dal oluşturmalarına, kalınlıklarına göre değerlendireceğim.

24 Ocakda tüm bardakların suyunu tamamını değiştirdim.Gübreleri yine 1 damla olarak kullandım. Sadece 4.bardak gübresini yenilemedim.

24 Ocak izlenimlerim Wİnfe hariç 0-1-2-4 bardaklarında beyaz sümüksü bir yapıya rastladım. Aynı yapı gübre şişelerinin içinde de oluşmuşdu, hiç bir anlam veremedim. (Sonradan bu olayı çözdüm durağan suda oluşan bir yapı yosun ,alg değil)

16 OCAK MOSS ÜRETİM

moss üretim

Moss suyundan kurtarıldı.20 gram moss tartılarak akvaryuma alındı.Gündüz 0800-20.00 saatlerinde 12 saat ışıklandırılacaktır.Akvaryum su hacmi 10 litreye ayarlandı.1 ml winra 114me gübre kullanıldı.

20 Ocakta Mayalı CO2 sistemle gündüzleri gaz vermeye başladık.Difüzör ve reaktörüde ” kendin yap” olarak hallettik.

moss-co2-ısık (2)

Işık olarak 4 wattlık , 4000 kelvinlik led ,kullandık. Grolüx yada bitki üretim lambaları bir sonraki denemelerde olacak.

24 Ocakda  1/2  su değişimi yapıldı ve WinMix 1 ml kullanıldı.Herhangi bir olumsuzluk gözlemlenmedi. Hava motoru ile hava verilmeye başlandı.

————————————————————-

26 Ocak İLK Değerlendirmeler

16Ocaklı Moss akvaryumunda hiç bir gelişmenin olmaması ,enteresan !

14 ocakta başlayan bardak gübre testleri ve çekilen fotolara göre kıyas ediniz.

O. Bardak Su

winsuu

1.Bardak Winmix

winmix

2.Bardak win114me

win114

3.Bardak WinFe

winfe

4.Bardak Winlife

winlife

Published in: on 17/01/2014 at 14:11  Comments (3)  
Tags: ,

The URI to TrackBack this entry is: https://aliselim66.wordpress.com/2014/01/17/moss-uretimi-deneyleri-1/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 YorumYorum bırakın

  1. Merhabalar, bir kaç sorum olacak;

    Acaba mosslar için taban gübrelerinin ve gübreli bitki topraklarının bir faydası olur mu? Ve mossların hızlı gelişimesi için günde kaç saat ışık verilmeli ve en uygun ışık rengi hangisidir?

    • Çok faydası var torfun tecrübeyle sabit. Moss da yeşil yapraklı fotosentez yapan bir bitkidir. Sarı ve beyaz ışık güneş taklidine en yakın olan renkler olduğu için büyümesinde etkili olacaktır. Güneşli günlerde doğrudan güneş alan yere bırakman ise bitkiyi coşturur.

  2. Merhabalar bende kendi tecrübemi paylaşmak isterim kısaca tabi.. Bitkili lepistes akvaryumumda java moss ve anubias beslemiştim. Isıtıcı ve şelale filtre kullanmış mossları herhangi bir yere tutturmamış su üstünde yüzer haldeydi. Sıvı gübre ilk başta bir kaç sefer kullandım agl oluşumu başlayınca bırakmıştım. Kum kullanmıyordum, akvaryum torfu kullanıyordum. 65litre akvaryumdu. Ve gayet hızlı büyüyordu. Günün belli saatlerinde doğrudan güneş alıyordu. Sen çok uğraşıp sonuç alamamışsın. Bence sebep suya atık bırakıp gübre oluşturacak balık olmayışı. Koyduğun gübre yetersiz kalmış. Normal torf ile şuan bende moss geliştirmeye çalışıyorum. Daha 3 günde gözle görülür fark var. Saygılar…


Yorum bırakın