Prize Aquatic Yerli Milli üretim Doku kültürü Bitkileri

Kriz oldu dolar aldı başını gitdi, öncesinde dışardan alınan borçlar inşaatlarla lüx betonlara gömülmüş idi. Bu krizle birlikte tekrar anlaşıldıki ,”üretim üretim üretim” denilip Yerli ,milli üretim meselesi gündeme geldi.Düşük kur ve ithalatcı zihniyet ile herşey piyasada bol bulunuyordu lakin ,borcu çeviremeyince takke düştü kel göründü. Sanayicelerin ve üretenlerin haklı olduğu bir kez  daha tecrübe edildi ama olan ülkeye oldu.

Neyseki hobiden gelipde kendini büyütüp geliştiren şirketlerimiz yurtdışına kaçan dövizleri yerli üretim ile geri döndürmeyi başardı. Prize Aquatic Levent ve Bünyamin beylerle tanışmamızda böyle oldu. Mevlanın dediği gibi ”Aynı dili değil ,aynı duyguyu paylaşanlar anlaşır”. Derdimiz aynı olunca hiç ikiletmeden tanıtım numuneleri olan bitkileri bana bolca gönderdiler. Artık bunların bitkili akvaryumda kurulumu, tanıtımı bana düştü. Keşke ambalajları ile gelseydi de , bende şurası öyle olmuş, burası şöyşe olsa diye biraz ukelalık yapıp tam bir inceleme yapsaydım. Şimdi sizlerle steril koşullarda üretilmiş bitkiler ile basit bir kurulum yapalım. Ve ay ay gelişimlerini izleyelim.

Öncelikle tankım basit aydınlatmalı (25w eco floresan) ve Co2 düzeneğim mayalı sistem . Bitkilerimin çoğu ise orta zorluk seviyesinde,bakalım hakkından gelebilecekmiyiz.

En önemli şey budamak ! unutmayın bitkiler sucul ortamdan gelmiyor.Yeni sürgünler en iyi adaptasyonu  sağlayacaklardır.

The URI to TrackBack this entry is: https://aliselim66.wordpress.com/2018/10/23/prize-aquatic-yerli-milli-uretim-doku-kulturu-bitkileri/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Yorum bırakın