‘Bitkili akvaryum ‘çıkmaz sokak’ mı ?

Image

Ciklid ile başlayan hobi , büyüyen tanklar… 300 lt lik 3 akvaryum ,salono kadar uzanan akvaryumlar ile devam ederken hobi, yeni kurulan 25 lt mosslu neon tetra akvaryumundan aldığım zevki başka bir şeyden almadım. Evet hemde şuncacık akvaryumdan.

O zaman anladım ki bırakın bitkiyi , mosslu süper mini bir akvaryumun vereceği keyif bile çok güzel olmalıydı.Kendimi biranda profesyonel aquascaper’lardan Takashi Amano gibi hissettim. Halbuki sadece kütüklere moss eklemek olmuştu. Bu yüzden ileride bir bitkili akvaryum kurmak hedeflerim arasına girdi.

Bitkili, mosslu akvaryum bu kadar keyiflide neden akvarcumlarımız genelinde bitki ve ekipmanları yok denecek kadar az. Bunu kendi hobiciliğimle ile açıklayacak olursam. İnsan önce ucuz balık öldüre öldüre akvaryum hobisini öğreniyor.Çok daha sonraları besleyecek balık seçiminde sıkılganlık olduğunda bitkili akvaryum dünyasını keşfediyor.

Tabi bu arada forumlardan bitkili akvaryumun endazesinin çok, teknik konuların ayrıntılı olması nedeni ile bitkili hobisi insanın gözüne büyüyüveriyor. İlk başlarda benim de dediğim gibi yok karbondioksit nasıl olacak, gübre nedir hangisine nasıl, ne miktar olacak derken, hobi çıkmaza giriyor.

Bu durumda Nasrettin hocanın hesap,  ”bana damdan düşen birini bulun ” dediği gibi bende karşımda winra’yı buldum. Bir sonraki yazımda winra ziyaretimi anlatacağım.

Selametle

Published in: on 17/01/2014 at 10:37  Yorum Yapın  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://aliselim66.wordpress.com/2014/01/17/bitkili-akvaryum-cikmaz-sokak-mi/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Yorum bırakın