Eheim İç Filtreler 2012 İnceleme

Sevgili dostlar Eheim markası akvaryum forumlarında kimi hobici tarafından çok övülüyor.Gerçekten övülmeyi hak ediyormu diye hep merak etmişimdir. Şimdiye kadar Akvaryumumda Hamburg Sünger Filtreyi bir adet kafa motoruyla kullanıyordum. Buda genellikle Resun, Rs  elektronik , Haqos, Sobo gibi iç filtre motorlarını yada bunların kafa motorlarını kullanmak şeklindeydi. Yılda bu ucuz çin mallarından bir kaç kez aldığım olurdu. Eheimle ilk tanışmam Eheim 600 marka kafa motoru almamla başladı. Kafa motorunu elime alınca kaliteyi anlamıştım. 15-25 Tl arası ucuz malları alıyor ve sonrasında motor mıknatısının ses yapması yada bozulmasıyla çöp tenekesine atıyordum.Halbuki 50 Tl ye bu motor alınabilir, güvenle kullanılabilirdi. Güven konusuna dikkat çekerim en son kullandıgım ucuz kafa motorunun  elektrik kaçırdığını tesbit edip, fırlatıp atmıştım. Tabi bir sene boyunca bu elelekrikle balıklarım iyi yaşamışlardı.

Neyse şimdide bir iç filtre lazım oldu. Hangi marka derken yukarda söylemiş oldugum yada bunlara benzer markaları aynı kefeye koyup kale almadıktan sonra Eheim ,Tetra ,Hydor ve AquaBee  marka iç filtre ve kafa motorlarını incelemeye aldım.  Eheimde karar kıldım. Hydor ve AquaBee de denenebilinirdi fakat maceraya gerek yok diyip O övülesi Eheim iç filtresini almış bulundum. Fiyat olarak da şöyle diyim ucuz çin malı emsallerinde 2,5- 3 kat fazla paraya 61 Tl ye.

Eheim 2012 / 2010/ 2008 pickup serisidir.

Forumlarda pek detaylı resim ve inceleme aradım bulamadım.Faydalı olmak adına şimdi Eheim pickup serisi iç filtremizi inceleyelim.

En önemli unsur;

Diğer ucuz filtrelerinkötü özelliği  mıknatısı tutan alt kapağının çok zayıf bir şekilde kapanması ve eksene tam oturmayan mıknatısında zamanla aşınıp yalpa yapması sonucu malum ses sorunuun çıkmasıydı.

Eheim pickup da bu çok akılca bir şekilde halledilmiş. Mıknatısı yerinden çıkarmadan götürüp çeşme suyunda yıkıyabiliyorsunuz. Yerinden çıkmasına gerek kalmadığı için balansıda bozulmamış oluyor.

İkinci en önemli özellik ise filtre süngerini temizlemek için filtreyi komple sökmenize gerek kalmıyor. Üst kapağı çıkardıktan sonra süngeri filtrenin üstünden olacak şekilde içinden çıkarabiliyorsunuz. Böylece süngerdeki pislikler akvuryumun içine dağılmadan sünger çıkartılmış oluyor.

Üçüncü dikkat çeken özellikte debisi ayarlanabilir su çıkış kısmı. Debisi ve hava kabarcık sayısını ayarlayabildiğiniz gibi su akım yönünü sağa sola istediğiniz gibi ayarlayabiliyorsunuz.

Malzeme kalitesi oldukça güzel. Filtreyi akvaryum camına vantuzlarıyla yapıştırdıktan sonra çıkarmak istedim , inanın çıkartırken tırnaklarım sızladı. Cama zamk gibi yapışıyor bu vantuzlar.

Filtrenin çalışma prensibi olarak ters konumlandırılmış diğer iç filtreler gibi ama başlarda anlamak biraz zor oluyor.

Teknik özellikleride belirteyimde düzgün bir incelemeye benzesin

Voltaj: 230V/50Hz

Güç: 6 W

  • Saatte 220-570 lt su kapasitesi
  • 200 litreye kadar olan akvaryumlarda mekanik temizlik, oksijen ve bakteri kültürü oluşmasını sağlar.
  • Pompa çıkış kapasitesi akvaryumun hacmine göre ayarlanabildiği gibi su püskürtme sistemi 90 derece ayarlanabildiğinden suyun hareketinin akvaryumun her köşesine ulaşmasını sağlar.
  • Tatlı ve tuzlu su akvaryumlarında kullanılır.
  • The URI to TrackBack this entry is: https://aliselim66.wordpress.com/2010/06/27/eheim-ic-filtreler-2012-inceleme/trackback/

    RSS feed for comments on this post.

    9 YorumYorum bırakın

    1. Güzel bir inceleme olmuş bende yeni bir iç filtre alırsam Eheim alak taraftarıyım bu düz sistem iç filtreler temizleme konusunda gerçekten çok büyük kolaylıklar sağlıyorlar yalnız Eheim aquaball ile silindir iç filtrede üretmekte aquaball adresinden ilgilenen arkadaşlar bakabilir ,aquaball daha esnek bir yapıya sahip , ama temizlik kolaylığından dolayı ve kalitesini kanıtladığı için pick-up modeller uzun süre kullanılmaya devam edeceği kesin,birde her akvaryumcuda bulunabilmeside cabası

      • Evet bende Aguaball serileri baktım pickup serisinden daha çok hoşuma gitti. Yeni ürün oldugundan daha satışı yok ülkemizde. Hemde bizde satılana kadar ürünün eksi yönleri biraz daha geliştirilir.

    2. slm arkadaslar bende aldım bu motoru yanlız dıger motorlar cok kuvvetlı hava ufluyor bu cok az hava ufluyor bunda bır sorunmu var bılemıyorum bana yardımcı olabılırmısınız nedenı nedır

      • Gücüne göre normal yani watt değerine göre düşük bir filtre. Güçlü filtreler 20 watt ve üzeri olanları diyebiliriz

    3. arkadaslar 85 tl ye aldım ankaradan 125 fıyat cektıler 2012 ye sızce pahalımı

    4. tesekkur ederım bılgılendırdıgınız ıcın cıklet beslıyorm hava yeterlı gelırmı aydınlatırsanız sevınırım

    5. yeterli gelir. ben aynı filtreyi 1 senedir kullanmaktayım. yalnız yukarısında bulunan hava vanasını iyi ayarlayın, debisini kafasından rahatlıkla arttırabilirsiniz. dış filtrelere göre daha kullanışlı ve her türlü pisliği alıyor içine. boydan boya su giriş ızgarasına sahip. mükemmel bir biofilm tabakası oluşturuyor içinde. pişman olmassınız.yalnız büyük bir filtredir kendisi. boyu uzun olduğu için akvaryum ölçülerinizi iyi bilerek alın bu filtreyi derim.

    6. aquaboll serisinden ic filtre almak istiyorum ama aklim pick up ta kaliyor ; neticede eheim professional serisinden bir dis filtrem var ama icine pislik biriksin devamli dis filtre acayim istemiyorum ; ne onerirsiniZ?

    7. merhaba

      pick up ve aquaball arasinda kaldim ; normalde eheim professional serisinden bir dis filtrem var ama daha az temizlemek icin birde ic filtre almak istiyorum hangisini onerirsiniz?


    Yorum bırakın