ADWA AD12 pH metre İncelemesi

Akvaryum Ph’mızı ölçmek için çeşitli testleri inceledim. Kağıt şeritler denen Strip testler , Sıvı halde bulunan ve akvaryum suyuna damlatılarak kullanılan indikatör çözelti testleri gibi. Ph ölçmek için bana uygun olan yöntemin elektronik Ph metre olduğuna karar verdim. Buna karar verirken diğer testlerin maliyetinin yanında ,hassasiyetlerinide inceledim. Akvaristler için üretilmiş bir çok testi içeren  set halindeki test kitleri çok hoşuma gitti fakat bu kimyasalların muhtemelen  saklama koşullarına riayet edilmediği önyargısıyla bunlardan vazgeçtim. Yoksa bu test kitleri çok elzem parametreleri içeriyordu. Ph, nitrit,nitrat, amonyak gibi. Laboratuvarlar için üretilmiş medikal gurubu kaliteli ph test şeritleride bir Ph metre parasını buluyordu.

 İşte bu noktada bize bir elektronik Ph metre gerekliydi ve fiyat , performans ve kalite bakımından bizi tatmin etmeliydi.  Hem kendim hemde hobici için bu Phmetre 100 Tl yi geçmemesi gerekiyordu. Yedek parçası konusunu düşünmeyin  Ph metrenin en önemli kısmı Sensörleridir. Bu sensör zaten Phmetre parasına çok yakındır. Yani sensörü bozulan Phmetreye  sensör almaktansa yeni bir Phmetre almak öngörülür.Neyse 95 Tl civarında Hanna’nın bir Phmetresi var. Onunda sıcaklık ölçme özelliği yok , bu şu demek Ph ölçmek için suyunuzun 25 c olmasını beklerken , bunu takip için bir sıcaklık ölçere ihtiyacınız var demektir.

Bu yüzden Phmetre alırken sıcaklık ölçme özelliği olmasına dikkat edin. Romanya üretimi Ce belgeli Adwa phmetrede sıcaklık ölçme özelliği var. Bu bakımdan hangi sıcaklıkta Ph’ı ölçtüğünüzü görebiliyorsunuz.

Kalibrasyonuda otomatik yapıyor. Sizin tornavida gibi bir şeyle elle ayar yapmanıza gerek kalmıyor. Yapmanız gereken sadece ph 4 ve ph 7 kalibrasyon sıvılarına batırmak olacak. Buda iki noktadan otomatik kalibrasyon oluyor.

Bunun öncesinde çok önemli bir hatırlatma yapmak istiyorum. Ne ölçerseniz ölçün sıcaklığı 25 c olsun. En ideal ve hızlı ölçüm bu ısıda gerçekleşir.

27-28 C deki akvaryum suyunuzun 25 C düşmesi bekleyiniz , yada dolapta 1-2 dk soğutunuz. Bunu yapmazsanız 28 C deki suyun sıcaklığı düşerken   Ph nızın arttığını gözlemleyeceksiniz. Bu 3-5 dk sürebilir. Dediğim gibi oda sıcaklığında (25C) bulunan Phmetremizi , yine oda sıcaklığında olan suyla(25C) ölçmek en doğrusu olacaktır. Bu şekilde en geç 1 dakika içerisinde doğru Ph’ı  cihaz verecektir.

Kalibrasyon şu şekilde yapılıyor. Kalibrasyon cihazın doğru ölmesini sağlamak için yapılması gereken ayardır. Resimde görülen Bufferlar ile kalibrasyonunu yapar daha sonrada yine bu pH4 ve pH7 bufferlarına  pHmetremizi daldırarak doğru ölçüp ,ölçmediğini kontrol edebiliriz.

ADWA pH ÖLÇER (AD12)
KALİBRASYON:
ON/OFF tuşuna basarak cihazı açın
Ekranda CAL görülünceye kadar ON/OFF tuşuna basın
pH 7 sıvısına batırın
Ekranda pH 4.01 USE yazısı görüldükten sonra cihazın ucunu temiz su içinde çalkalayıp pH4 sıvısına batırın
Ekranda OK 2 yazısı görüldükten sonra cihaz ölçüm konumuna geçecektir

Ölçüm yapmak için ise şunları yapacağız.
ÖLÇÜM:
ON/OFF tuşuna basarak cihazı açın
Cihazın ucunu ölçüm yapacağınız sıvının içerisine batırın
Ekrandaki değerler sabitleninceye kadar bekleyin
Üst tarafta pH değeri ölçümü alt tarafta su sıcaklığı ölçümü görülmektedir
Cihazı kapatmak için OFF yazısı görülünceye kadar ON/OFF tuşuna basınız
SENSÖR BAKIMI:
Sensör kapağının içerisine birkaç damla pH4 sıvısı damlatarak sensörün ıslak kalmasını sağlayınız. En önemli hususda budur.

The URI to TrackBack this entry is: https://aliselim66.wordpress.com/2010/07/07/adwa-ad12-ph-metre-incelemesi/trackback/

RSS feed for comments on this post.

11 YorumYorum bırakın

  1. Bu cihaz otomatik olarak sıcaklık kompanzasyonu yaptığı için istediğiniz sıcaklıkta ölçüm ve kalibrasyon yapabilirsiniz.

  2. Bu arada Phmetreyi aldığım firma http://www.e-tartes.com , kendileri bu ürünün ithalatçısıdırda aynı zamanda.Yukarda ürünlerini internetten takip edip ,yorum bırakan tartes firmasına ilgilerinden dolayı tebrik ederiz.

    Otomatik sıcaklık kompanzasyonu (atc),sıcaklık sensörü ile herhangi bir sıcaklıktaki pH’ı doğru ölçebilme yeteneği ile tanımlanan bu özellikteki Phmetremde benim ölçümlerim şu şekildedir.

    28-29 C de akvaryum suyu 8,20 Ph iken
    buradan sıcaklık aşağı doğru düşerken Ph artıyor
    27 C 8,40
    26 C 8,60
    ve Su 25 C ye su düşüp sabit kaldığında benim Phmetremde sabit 8,80 lerde kalıyor. (aklımda kalan şekliyle)

    Bu yüzden suyu biraz soğutup 25 C deki ölçümlerim hızlı ve kararlı oluyor.Yoksa sıcaklık düşerken PH da sürekli artıyor.

    Yukardaki ölçümde akvaryum suyumun PH’ı kaçtır ?

  3. Bende bu cihazdan aldım ancak bir türlü stabil ölçme sağlayamadım. İlk olarak o kalibrasyon ne kadar sürede bir yapılmalı. Ben 2 defa yaptım tatmin olmadığım için. Ancak akvaryum suyumu 7,9 gibi değerde gösteriyor Bunu olması çok zor hiç bir ph+ malzeme yok hatta torf var fitrede. Zaten yine kendi filtre suyu 6,8ph gösteriyor. Yani 1 ph nasıl fark oluyor. Ölcüm genelde kaç saniyede tamalamam gerek. Birde elektrodun kuru kalmamasından bahsediliyor ingizce manuelde hatta özeli bir sıvı varmış türkçe yazıda ph4,01 kullanın diyor bu şekilde nasıl saklıyacağım sıvı kapaktan sızıyor. Yada kuru kalması sonuçları ne oluyor. Bu üretici sanırım akvaryumla ilgili bir yer değil.

    • Ph 4,01 sıvısı/ kalibratörünü prob elektrotunu korumak için kapaklı haznesine bir miktar koyuyoruz. Zannediyorum bu kapağın lastik contasından buharlaşıyor.Bendede durum böyle. Uzun kullanım için ıslak kalması tavsiye ediliyor.
      Cİhazda her ne kadar sıcaklık kompanizasyonu varsa da yani her sıcaklıkta mevcut Ph ı doğru ölçebilme ilk zamanlar ben 27c deki akvaryum suyunu buzdolabında biraz soğutarak 25 c ye getirdikten sonra ölçüyordum. Buna gerekde yokmuş. Cam kaba aldığımız suya cihazı koyup , kum saatinin kalktığı ilk ph doğru ph dır. Bundan sonra sıcaklık düştükçe Ph’ın arttığını göreceksiniz. Ta ki sıcaklığın düştüğü en son noktaya kadar . İşte bu durumuda ben ilk zamanlar hala ölçüm devam ediyor diye sanıyordum.

      Kalibrasyonu ise Ph 4 ve ph 7 sıvılarını alarak yapabilirsiniz.

      http://www.e-tartes.com ithalatçısından Ph kalibratörlerini elde edebilirsiniz. Cihazla ilgili yapılması gereken ayar ve kullanımı hakkında bilgi yukardaki makalemde mevcuttur.

  4. Ben de tartes ten bu cihazı aldım. Alalı bir hafta oldu. İlk aldığımda on/off tuşuna basılınca default olarak 16.00 olarak flash yaparken şimdi açılınca sanki bir ölçüm yapıyormuş gibi 6.50 gibi bir noktadan saymaya başlıyor. sensörü test sıvılarına koyduğumda o değere geliyor. bu durum bir arıza durumu mu yoksa normal mi?

    • Tartesle iteşime geçerseniz daha düzgün bir teknik yardım alabilirsiniz

  5. pH sensörü sıvı dışındayken herhangi bir değeri gösterebilir.
    Havada iken yapılan ölçümün herhangi bir önemi yoktur.
    Sıcaklık doğrulamasının tam olarak yapılabilmesi için pH metre ve kalibrasyon sıvılarının aynı ortamda bir süre bekletilerek eşit sıcaklığa ulaşmaları faydalı olur.

  6. 2 ay içinde sensörü dikkatle koruma çabalarım sonuçsuz kaldı. Buffer sıvılarını bile tanıyamaz halde. Kötü ürün.Şimdi bir Hanna almayı düşünüyorum. Bu 3. PH metrem olacak ki, noname çin işi olan bile daha mantıklı sonuçlar verdi. AD12’den nefret ediyorum. Nokta 🙂

  7. Ali bey hayirli aksamlar.akvaryum baliklarinda
    Ph cokçok onemliymis.ben discus baligi sevdalisiyim.ama bir turlu yasatamiyorum yavrularimi.bu aleti bana onerirmisiniz
    Birde size sormak istediğim diyelim 28 derecede ölçüme basladik.cihazi sudan hic cikarmadan 25 dereceye inmesini beklesek ve 25 e geldiğinde çikan sonuç doğru olurmu acaba.
    Yoksa ekrana derece 25 e gelincemi ölçüme başlamak gerekir.vaktinizi aldim.çok tesekkur ediyorum.

    • Cihaz iyi, sıkıntı yok. Isıya göre ph hesaplamasını yapıyor. Dert etmeyiniz.
      Discus yavrularını düşük ph ve sertlikler ile (ters osmoz suları) rahatlıkla yaşatabilirsiniz.

  8. 2 defadır Adwa ph metre yi değişim yapıyorlar ama hep elime ulaşan sorunlu ürün. Bence almayın hiç tavsiye etmiyorum. kalibre ederken sorun oluyor, yani kalibre olmuyor. videoya kendim çekip youtube ye attım. her üründe olan sorunu videodan izleyebilirsiniz . https://youtu.be/QJ4jzVgSGsE


Yorum bırakın