GAP 7 İç Filtre İncelemesi (Yerli Malı)

Yerli malı yurdun malı, herkes onu kullanmalı mı ? İç filtrelerden yana hiç şansımın olmadığını zannederdim. Mıknatıs balansının bozularak sesli çalışması ve zamanla motorun çalışmamasıyla yılda 1-2 sefer iç filtre değiştirdiğim olurdu. Bunun  benim şansımla alakalı olmadığını  boşyere biraz para kaybederek öğrenmiş oldum. Sürekli değiştirmemi gerektirecek bu iç filtreler yüksek karlar sebebiyle Çinden ithal edilen ucuz gibi görünen ürünlerdi. Neden ucuz görünen diyorum ;  bir kaç yıl içinde  tekrar yenisini alma zaruretinden dolayı kaliteli bir filtre parasına denk gelebilecekti.

Araştırmalarım sonucu Kaliteli ve beni tatmin eden iç filtre  Eheim pickup 2012’yi almıştım. Biraz pahalı gibi görünen bu ve emsali filtreler için, alternatif olarak  forumda bir arkadaşın  filtre tavsiyesi üzerine GAP 7 iç filtre temin etme yoluna gittim ve bir adet GAP7 iç filtre aldım.

Ürünümüz yerli malı ve İzmir de üretiliyor. Yedek parça sıkıntımız yok yani. Yedek parça gerektirsede ,  yedek parçayı  arama sıkıntısına girmeyedebiliriz. Çünkü ürünün fiyatı gayet uygun ve fiyatına oranla diğer Çin mallarından oldukça kaliteli. Özgün bir tasarımıda var. Bu tasarımın farklı olduğu özelliklerde çok kullanışlı. Hemen resimlerle başlayalım anlatmaya..

 

Her zamanki gibi en canalıcı noktadan başlayarak detaylara doğru ilerleyelim. İç filtrenin haznesinin emiş kısmı filtrenin yan tarafında bulunmaktadır. Bu yan tarafda özel olarak geliştirilmiş plastikden bir ızgara sistemi mevcut. Buraya su dışardan kolaylıkla girebilirken , haznedeki su ise dışarı kaçmıyor. Yani filtreyi temizlemek için akvaryumdan yukarı doğru çıkarmak için kaldırdığınızda fiiltre içindeki atıklar akvaryuma dökülmüyor.Bunu sağlayan malzeme  Bio plastdır.

Diğer önemli bir konu ise Çin malı iç filtrelerden en şikayet ettğim konu olmaktadır. O da mıknatısın altındaki pomba beyni alt kapağının tam oturmamasından, zamanla mıknatısın dengesinin bozularak sesli çalışması ve akabinde yeni filtre ihtiyacının doğması idi. Mıknatısın alt kısmındaki pompa beyni alt kapağı temizlik için çıkartılıp , suda yıktandıktan sonra sağlam bir şekilde motor kısmına sabitleniyor. Bu bakımdan diğer ucuz Çin mallarından sıyrılıyor. Kitleme mekanizması çok başarılı , bunu bir O -ring conta destekliyor.

Şeffaf filtre haznesinin içinde Karbon filtre süngeri  mevcut halde geliyor.

Kutu içerisinden yedek vantuzlar , su çıkışına takılan değirmende çıkıyor.

Şimdi resim ve teknik verilerle incelememizi tamamlayalım.

Maximum 10 watt gücünde, saatte 600 Lt debisi var.

 

 

The URI to TrackBack this entry is: https://aliselim66.wordpress.com/2010/11/28/gap-7-ic-filtre-incelemesi-yerli-mali/trackback/

RSS feed for comments on this post.

12 YorumYorum bırakın

  1. Ali emeğine sağlık güzel inceleme olmuş yine sonuçsuz kalmış sanki yazı belki biraz kullanıp öylemi tamamlıyacaksın yazıyı ,tavsiye ederim ,memnunum yada olmamış gibi bi sonuç beklerken bir anda bitirmişsin yazıyı .

  2. Biraz kullandıktan sora yorum yapmayı uygun gördüm. Şeffaf kasenin filtre çanağı üst kapağına takıp çıkarma işlemi biraz zor ve zaman alıyor. Üretici firmanın bunu düzeltmesi gerekiyor.

  3. arkadaşlar bunu sakın almayın baş ağrıtır benim ve arkadaslarıın başını çok ağrıttı.O kadar çok ses var ki sanki traktör gibi almayın derim ben sesinden dolayısıyla kullanamıyorum içindeki mıknatıs yeri çabucak çıkıyor ben bunu anca 1 2 ay kullana bildim sonra motor gibi sesi var

    saygılar…

    • Aynı durum ilk aldığımda benimde başıma geldi. Sesli çalışan bir model olduğunu zannediyordum, mıknasıtında problem vardı, aldığım yerde yeni bir mıknastısla değişti ve ses sorunu kesildi. Zaten bu problemden dolayı sıhhatli çalışmadığını gözlemlemiştim.

  4. içindeki çubuğun çelik olması gerek ama paslandı :S nerden bulucam ki ? nasıl değiştirecem ?

  5. benden başka modelini yıllarca kullandım ve hala kullanıyorum. Sessiz çalışıyor. yeşil rengide siyah renkten daha hoş duruyor bence 🙂

  6. Hocam kullandıktan sonra devamını getireceğim demişsiniz, var mı sonuç kısmı acaba ? 🙂

    • Gap 7 nin yeşil rengi akvaryumun doğallığını bozmuyor. Filtreyi temizlemek için akvaryumdan dışarı doğru kaldırıldığında kirleri dışına bırakmadan akvaryumdan çıkartabiliyorsunuz.Memnun kaldığım bir iç filtredir.Sadece elektrik kablosu biraz kısa.Bunun yannda olumsuz bir yanı olmayan, kullanıcı dostu bir filtredir.Tercih edebilirsiniz

  7. Merhaba Ali Bey 1m ve 200 lt akvaryumum için bu iç filtre uygunmudur?

  8. 3 ay önce iç filtrenizi aldım arkadaşlarıma tavsiye ettim onlarda aldılar fakat onlar memnun kalmadılar çok ses yapıyomuş benimkide ses yapmaya başladı mıklatısın yuvası aşınmış aldığım yere mıklatısı sipariş ettim 3 adet inşallah sorun çözülür arkadaşlarım ve ben mutlu oluruz

  9. ses filan yapmıyor. 1 yıldır 120 litre canlı doğuran tankımda kullanıyorum. ben gap 7 den tankın ayrı köşelerine birer tane taktım yani 2 tane kullanıyorum böylece 120 lire suyu max.20 wat tüketimle saatte 10 defa çeviriyorum suyum kristal berraklığında takriben 40 civarı canlı doğuran kılıç yada moli cinsi balığım var.eheim 2012 de kullandım ama maalesef gap 7 nin verdiği berrraklığı bulamadım ve çıkardım tankımdan. dış filtre kulllanmak istemeyenlere gap 7 öneririm. eğer gap 7 kullanmayacaksanız hagen fluval 4 serisi iç filtreler 100-150 litre arası tanklar için tek çözümdür ama fiyatıda gap 7 nin 12 katıdır 🙂 tercih sizin.


Yorum bırakın